We streven ernaar om jou een fantastische shopervaring te bieden, met de beste kwaliteit en service. HelloChair biedt daarom alleen producten van gerenommeerde fabrikanten aan, waardoor de kans op een defect minimaal is. Desondanks kan er helaas toch een mankement ontstaan aan een product. Dit zijn onze garantievoorwaarden.
-
Standaard garantie
Op standaard producten bieden we de volgende garantievoorwaarden:
- 2 jaar garantie op fabricage- en materiaalkwaliteit. Dat betekent dat je er zeker van kunt zijn dat er bij normaal gebruik geen defecten aan het materiaal kan ontstaan.
- 3 jaar aanvullende garantie op de constructie.
- Voor sommige merken geldt een langere garantietermijn, deze vind je op de desbetreffende productpagina.
- Indien er tijdens de garantieperiode een defect wordt geconstateerd, wordt het product of een onderdeel daarvan vervangen of gerepareerd.
- Is jouw garantietermijn verstreken? Neem dan contact op via dit formulier, dan bekijken we de mogelijkheden om jouw klacht op te lossen.
- Tegen meerprijs is het bij gestoffeerde stoelen mogelijk om een vlekkenservice voor 3 of 5 jaar af te sluiten. Door het toevoegen van deze service aan jouw aankoop, ontvang je middelen om de stoelen te behandelen tegen vlekken. Mocht er na het schoonmaken toch nog zichtbare vlekken zijn, komt een specialist bij jou langs om het op te lossen.
-
Eigen HelloChair collectie
Voor alle producten uit de HelloChair collectie gelden de volgende garantievoorwaarden:
- 5 jaar garantie op de constructie van de stoel. Dat betekent dat je er zeker van kunt zijn dat er bij normaal gebruik geen defecten aan de constructie kunnen ontstaan.
- 2 jaar garantie op materiaalkwaliteit. Dat betekent dat je er zeker van kunt zijn dat er bij normaal gebruik geen defecten aan het materiaal kunnen ontstaan.
- Indien er tijdens de garantieperiode een defect wordt geconstateerd zal het product of een onderdeel daarvan vervangen of gerepareerd worden.
- Is jouw garantietermijn verstreken? Neem dan contact op via dit formulier, dan bekijken we de mogelijkheden om jouw klacht op te lossen.
-
100 dagen proefzitten garantie
Voor alle stoelen uit de HelloChair Originals collectie bieden we een 100 dagen proefzit-garantie. Dit houdt in:
- Wij vinden het belangrijk dat je blij bent met je aankoop. Daarom kun je alle stoelen uit de HelloChair Originals collectie 100 dagen uitproberen. Bevalt de stoel niet? Dan kun je deze bij ons omruilen voor andere stoelen.
- De garantieaanvraag dient binnen 100 dagen na levering te zijn ingediend;
- De stoelen dienen onbeschadigd te zijn.
- Wanneer de stoelen niet bevallen mag je bij ons nieuwe stoelen uitzoeken, eventueel met bijbetaling. Let op: je krijgt dus géén geld terug.
- De garantie is alleen geldig op onze HelloChair Originals collectie en niet op de Made To Fit collectie. Dit is maatwerk en kan niet geretourneerd en geruild worden.
- We vragen je om een toelichting waarom de stoelen niet bevallen. Deze feedback nemen wij graag mee in ons productieproces.
-
De kleine lettertjes
- De garantie vervalt na abnormaal gebruik van het product. Dit betekent dat vuile, bevlekte, beschadigde, onvolledige of aangepaste producten door eigen gebruik zijn uitgesloten van ons garantiebeleid. Wellicht overbodig, maar we verwachten dat je zorgvuldig met je producten omgaat.
- Een deel van het HelloChair assortiment bestaat uit producten van natuurlijke materialen. Denk daarbij aan onbewerkt of gezeept hout, onbewerkt of licht bewerkt leder, etc. Deze producten kunnen na verloop van tijd qua structuur of kleur iets veranderen. Dit wordt niet beschouwd als een defect.
- Wanneer het product niet is onderhouden op de wijze die door de fabrikant is voorgeschreven, kan HelloChair afzien van het garantiebeleid.
- Sommige fabrikanten hanteren een afwijkende garantieperiode. Indien deze langer is dan de 2 of 5 jaar die wij bieden, geldt die termijn.
-
Garantieaanvraag indienen?Aanvraag indienen
De snelste manier om jouw retour- of garantieaanvraag bij ons in te dienen, is door het invullen van dit formulier. We gaan dan zo snel mogelijk aan de slag; binnen twee werkdagen nemen we jouw aanvraag in behandeling.