Garantie

HelloChair biedt producten van gerenommeerde fabrikanten aan. Daardoor is de kans op een defect minimaal. Desondanks kan er altijd een incidenteel mankement ontstaan aan een product.

Standaard HelloChair garantie

HelloChair hanteert de volgende garantiebepalingen op standaard producten:

  • 2 jaar garantie op fabricage- en materiaalkwaliteit. Dat betekent dat je er zeker van kunt zijn dat er bij normaal gebruik geen defecten aan het materiaal of de constructie kunnen ontstaan;
  • Voor sommige merken geldt een langere garantietermijn, deze vind je op de productdetailpagina;
  • Indien er tijdens de garantieperiode een defect wordt geconstateerd zal het product of een onderdeel daarvan vervangen of gerepareerd worden;
  • Is jouw garantietermijn verstreken? Neem dan contact op via dit formulier, dan bekijken we de mogelijkheden om jouw klacht op te lossen.
  • Tegen meerprijs is het bij gestoffeerde stoelen mogelijk om een vlekkenservice voor 3 of 5 jaar af te sluiten. Die service zorgt ervoor dat je middelen krijgt om de stoel mee te behandelen tegen het intrekken van vocht. En mochten er na het afdeppen daarvan toch nog zichtbare vlekken zijn dan komt een specialist aan huis om het op te lossen;

HelloChair Toplabel garantie 

HelloChair hanteert de volgende garantiebepalingen op alle HelloChair Toplabel producten:

  • 5 jaar garantie op de constructie van de stoel. Dat betekent dat je er zeker van kunt zijn dat er bij normaal gebruik geen defecten aan de constructie kunnen ontstaan;
  • 2 jaar garantie op materiaalkwaliteit. Dat betekent dat je er zeker van kunt zijn dat er bij normaal gebruik geen defecten aan het materiaal kunnen ontstaan;
  • Indien er tijdens de garantieperiode een defect wordt geconstateerd zal het product of een onderdeel daarvan vervangen of gerepareerd worden;
  • Is jouw garantietermijn verstreken? Neem dan contact op via dit formulier, dan bekijken we de mogelijkheden om jouw klacht op te lossen.

HelloChair Toplabel 100 dagen proefzitten garantie op Originals collectie

Kwaliteit en zitcomfort staan bij ons hoog in het vaandel! Daarom bieden wij op de HelloChair Originals stoelen een 100 dagen zit-garantie. Dit betekent dat je de HellChair Originals stoel maar liefst 100 dagen thuis kan uitproberen. Bevalt de stoel na 100 dagen niet? Dan kun je deze bij ons omruilen voor andere stoelen. 

  • De garantie aanvraag dient binnen 90 dagen na levering te zijn ingediend;
  • De stoelen zijn onbeschadigd;
  • Wanneer de stoelen niet bevallen mag je bij ons nieuwe stoelen uitzoeken, al dan niet met bijbetalen. Let op: je krijgt dus géén geld terug;
  • De garantie is alleen geldig op onze Originals collectie en niet op de Made-To-Fit collectie. Dit is maatwerk en kan niet omgeruild worden;
  • We vragen je om een toelichting waarom de stoelen niet bevallen. Dit kunnen wij vervolgens gebruiken in ons productieproces. 

De kleine lettertjes:

  • De garantie vervalt uiteraard bij niet normaal gebruik. Denk daarbij aan het extreem zwaar belasten van je product, het gooien en smijten met producten, ze buiten in de regen zetten, blootstelling aan extreme temperatuurwisselingen, beschadigen etc. Je snapt het al, gewoon in redelijkheid met je product omgaan dus;
  • Een deel van het HelloChair assortiment bestaat uit natuurlijke producten. Denk daarbij aan onbewerkt of gezeept hout of onbewerkt of licht bewerkt leder bijvoorbeeld. Deze producten kunnen qua structuur of kleur iets veranderen in de loop van tijd, dat kan niet beschouwd worden als een defect;
  • Je wordt wel geacht het product te onderhouden op de wijze die door de fabrikant is voorgeschreven;
  • Er zijn fabrikanten die hun eigen, afwijkende garantieperiode hebben. Indien die langer is dan 2 jaar, geldt die termijn uiteraard.

Wat te doen bij een product dat defect is? Vul het formulier in op deze pagina en we gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag. Binnen twee werkdagen nemen we je garantieaanvraag in behandeling.