FAQ
Veelgestelde vragen over onze stoelen, tafels & service
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Op HelloChair.nl kun je betalen met iDEAL of creditcard.
Koop je een product in onze winkel? Dan kun je betalen met je pinpas of creditcard.
Ook is het mogelijk om bij orders vanaf € 600 te kiezen voor een aanbetaling van 25%. Het resterende bedrag betaal je zodra jouw bestelling in ons magazijn binnenkomt. Nadat we het volledige bedrag ontvangen hebben, bellen we om een bezorgafspraak te maken.
HelloChair werkt samen met betaalpartner Mollie. Het kan zijn dat je deze naam terugvindt op jouw bankafschrift.
Zijn alle stoelen en tafels op voorraad?
Een groot deel van ons assortiment kunnen we uit voorraad leveren. Sommige stoelen en tafels worden speciaal voor jou op maat gemaakt, waardoor we deze producten niet op voorraad hebben. Op de productpagina staat (in groene letters) vermeld of het product op voorraad is en wat de eventuele levertijd is.
Kan ik stof- en kleurstalen aanvragen?
Ja, op onze website vind je van diverse stoelen de bijbehorende stofstalen. Als jouw favoriete stofstaal er niet bij staat, kun je altijd mailen naar klantenservice@hellochair.nl voor de mogelijkheden. Ook van onze HelloTable eettafels kun je kleurstalen bestellen. Zo kun je thuis op je gemak kijken of de kleur in jouw interieur past.
Bezoek je een HelloChair winkel? Daar kun je altijd vragen naar stof- en kleurstalen.
Kan ik ook telefonisch bestellen?
We raden aan langs te komen in één van de HelloChair winkels of jouw bestelling in onze webshop te plaatsen. Zo heb je het beste overzicht van onze collectie, actuele voorraad en opties. Kom je er niet uit? Dan mag je ons natuurlijk altijd bellen en jouw bestelling telefonisch doorgeven. Bel gerust naar 0345-228740, we denken graag met je mee.
Hoe plaats ik een zakelijke bestelling?
Wil je korting op grote aantallen, ben je interieuradviseur of zoek je stoelen, eettafels en andere meubels voor een zakelijk project? Dat kan! We maken graag een scherpe deal voor je. Uiteraard gratis en vrijblijvend. Vraag een offerte aan via deze pagina of mail naar zakelijk@hellochair.nl.
Betaal ik bezorgkosten?
Je betaalt bij HelloChair geen verzendkosten. Standaard worden bestellingen geleverd met PostNL. Voor € 24,95 bezorgen we jouw bestelling op afspraak en tot de drempel. Bestel je een eettafel of stoelen in combinatie met een eettafel? Dan bezorgen we jouw bestelling altijd gratis op afspraak en tot de drempel.
Het is ook mogelijk om je bestelling met onze Premium bezorgservice te laten bezorgen. Je producten worden dan uitgepakt, gemonteerd en het verpakkingsmateriaal nemen we weer mee. Je betaalt dan € 49,95 bezorgkosten. Meer lezen over onze Premium bezorgservice? Dat kan hier.
Welke bezorgopties zijn er?
Het is afhankelijk van het orderbedrag en/of jouw eigen keuze hoe jouw bestelling wordt bezorgd. Je kunt kiezen uit 6 verschillende bezorgopties. Bekijk hier alle mogelijkheden.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wanneer het product op voorraad is én je hebt het voor 21:00 uur besteld, dan heb je het product morgen nog in huis. Heb je een bestelling geplaatst met levering op afspraak of met onze Premium Bezorging? We nemen dan binnen 1-2 werkdagen contact met je op om een leverafspraak te maken. Lees hier alles over bestellen en bezorgen.
Kan ik zelf een bezorgdatum kiezen?
Standaard leveren we met PostNL of DHL en grote items met PostNL Extra@Home, maar je kunt ook kiezen voor bezorging op afspraak of Premium bezorging. We bezorgen dan op afspraak, op een moment wanneer jij dat wilt. Lees hier meer over alle bezorgopties.
Worden de stoelen en tafels gemonteerd geleverd?
Dat verschilt per merk en product. Veel stoelen worden gemonteerd geleverd, maar sommige modellen (of tafels) vragen nog een kleine montage thuis – bijvoorbeeld het vastzetten van poten. Op de productpagina staat duidelijk vermeld of montage nodig is. Twijfel je? Neem gerust contact op of kom langs in één van onze winkels.
Mijn bestelling is niet geleverd. Wat nu?
Wat vervelend dat je bestelling niet is geleverd. Graag kijken we met je mee:
Track & trace
In je mailbox heb je van ons een track & trace-code ontvangen. Controleer of de bezorgdienst wellicht de tijdvakindicatie heeft aangepast.
'We hebben je gemist'
Soms hebben we je helaas toch gemist of je hebt misschien de bel niet gehoord. Controleer je brievenbus of er een briefje van de bezorgdienst in ligt. Dan is je pakket waarschijnlijk bij de buren of op een afhaallocatie geleverd.
Bezorgadres
Controleer je bezorgadres en postcode, wellicht is er een foutje gemaakt. Je kunt deze gegevens vinden op je orderbevestiging en in je track & trace-code.
Je pakket toch niet gevonden? Neem dan contact op met onze klantenservice en we zoeken zo snel mogelijk naar een oplossing!
Bezorgen jullie ook in België?
Ja, wij bezorgen ook in België! Voor bezorgen én retourneren gelden in België dezelfde voorwaarden als in Nederland (zie hierboven).
Hoe kan ik retourneren?
Ben je niet tevreden met je aankoop? Je kunt binnen 30 dagen een retouraanvraag indienen. Vul het formulier op deze pagina in en we nemen je retouraanvraag binnen twee werkdagen in behandeling.
Betaal ik verzendkosten voor mijn retourzending?
HelloChair neemt de kosten voor de heenzending voor haar rekening. Het retourneren van producten proberen we tot een minimum te beperken: het kost geld en is niet duurzaam. Maar het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Daarom vragen we klanten een kleine tegemoetkoming in de kosten van de retourzending, namelijk € 10 per pakket. Bestaat je bestelling bijvoorbeeld uit twee dozen? Dan rekenen wij 2x € 10 verzendkosten.
Is je bestelling geleverd met onze bezorging op afspraak of Premium Bezorgdienst (waardoor de stoel uitgepakt en gemonteerd is) en wil je de bestelling toch op een later moment retourneren? Dan rekenen wij € 75 wanneer wij de bestelling weer bij je op komen halen. Voor het uiterste noorden van het land is dat € 85.
Indien je een nieuwe bestelling plaatst voor andere stoelen worden de kosten van het retourneren daarop in mindering gebracht.
Hoelang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?
Wanneer je een retouraanvraag hebt ingediend, gaan wij zo snel mogelijk voor je aan de slag. Je ontvangt het te ontvangen bedrag binnen 14 dagen van ons retour op het rekeningnummer waarmee je jouw betaling hebt voldaan.
Hoeveel bedenktijd heb ik?
Wettelijk gezien heb je 14 dagen bedenktijd. Bij HelloChair geven we je wat extra bedenktijd, namelijk 30 dagen. Producten die op maat worden gemaakt kunnen helaas niet worden geannuleerd of geretourneerd.
Hoeveel jaar garantie hebben mijn stoelen?
Kwaliteit en comfort zijn voor ons belangrijk. Daarom bieden we op alle stoelen uit de collectie maar liefst 5 jaar garantie op de constructie van de stoelen. Voor het materiaal geldt 2 jaar garantie. Zo ben je verzekerd van jarenlang plezier op jouw aankoop. Lees hier meer over onze garantievoorwaarden.
Hoeveel garantie hebben andere producten?
Standaard bieden we 2 jaar garantie op fabricage- en materiaalkwaliteit. Voor sommige merken geldt een langere garantietermijn, deze vind je op de desbetreffende productpagina. Lees hier meer over onze garantievoorwaarden.
Kan ik proefzitten op stoelen?
Ja! In de HelloChair winkels kun je meer dan 300 stoelen uitproberen en zelfs tijdelijk mee naar huis nemen. Zo ervaar je direct welk model bij jouw lichaam én jouw stijl past.
Kan ik bij jullie ook tafels, fauteuils of barkrukken kopen?
Zeker. Naast eetkamerstoelen vind je bij HelloChair ook eettafels, fauteuils en barkrukken. We hebben zelfs banken, verlichting, vloerkleden en meer in ons assortiment. Wil je graag een product in het echt bekijken? Check dan van tevoren even of dit product in jouw dichtstbijzijnde HelloChair winkel te vinden is.
Geven jullie interieuradvies?
Ja. In de winkels denken we graag met je mee over kleuren, materialen en combinaties. Wil jij je eetkamer een make-over geven, maar heb je geen idee waar te beginnen? Voor uitgebreidere vragen bieden we ook persoonlijk interieuradvies op afspraak. Zo zorgen we dat jouw eetkamer één mooi geheel wordt. Meer weten? Hier vind je meer informatie.
Hoe kies ik de juiste eetkamerstoelen?
Dat hangt af van jouw smaak, eettafel en hoe je de stoelen gebruikt. Houd je van lang tafelen? Dan is comfort extra belangrijk. Heb je kinderen? Dan is een onderhoudsvriendelijke stof handig. In de HelloChair winkels kun je proefzitten en geven we persoonlijk advies. Online helpen we je op weg met filters en inspiratie. Tip: bekijk onze pagina met 10 tips voor het kiezen van een eetkamerstoel.
Wat is een goede zithoogte voor een eetkamerstoel?
Een comfortabele zithoogte ligt meestal tussen de 45 en 48 cm. Dit combineert goed met een standaard eettafel van ongeveer 75 cm hoog. Let ook op de dikte van het zitkussen en jouw lichaamslengte – wat voor de één perfect zit, voelt voor de ander te hoog of te laag.
Hoeveel ruimte moet je tussen de stoelen laten?
Om comfortabel te kunnen zitten adviseren wij om 60-70 cm per zitplaats te rekenen, ook al is de stoel smaller. Zo is er genoeg ruimte tussen de stoelen om goed te bewegen en aan te schuiven. Reken hierin liever te ruim dan te krap.
Hoeveel stoelen passen rond mijn eettafel?
Dat hangt af van de lengte van je tafel én de breedte van je stoelen. Reken gemiddeld 60-70 cm per stoel. Een tafel van 220 cm biedt dus ruimte voor drie stoelen per zijde. In ons adviesartikel vind je meer informatie over het aantal stoelen aan een eettafel. In onze winkels helpen we je graag met een exacte inschatting.
Wat zijn comfortabele eetkamerstoelen?
Comfort verschilt per persoon, maar let op zaken zoals rugondersteuning, zachte zitting, voldoende diepte en of je armen goed kunnen rusten (met of zonder armleuning). In de HelloChair winkels kun je proefzitten en heel veel comfortabele stoelen vergelijken – dat helpt écht bij het maken van de juiste keuze. Online hebben we alvast 5 comfortabele eetkamerstoelen met armleuningen voor je op een rij gezet.
Zijn eetkamerstoelen met armleuningen handig?
Ja, vooral als je graag lang aan tafel zit of wat extra steun wilt. Houd er wel rekening mee dat stoelen met armleuningen meer ruimte innemen en niet altijd onder de tafel passen. Check dus altijd de hoogte van de armleuning ten opzichte van je tafelblad.
Welke stoelen zijn geschikt voor lange mensen?
Voor langere mensen zijn stoelen met een diepe zit, hogere rugleuning en stevige ondersteuning vaak het prettigst. Ook een iets hogere zithoogte kan comfort bieden. We hebben op deze pagina een selectie gemaakt met eetkamerstoelen voor lange mensen. Kom gerust proefzitten in de HelloChair winkels om te ontdekken welke stoelen voor jouw postuur het beste zijn.
Kun je verschillende eetkamerstoelen combineren?
Ja, absoluut – mixen mag! Verschillende eetkamerstoelen combineren zorgt juist voor een persoonlijke en speelse uitstraling aan de eettafel. Je kunt variëren in kleur, model of materiaal, zolang er maar een gevoel van samenhang is. In onze winkels helpen we je graag met het maken van een goede mix of neem een kijkje op deze pagina voor inspiratie.
Welke stof is praktisch met kinderen en huisdieren?
Kies dan voor een slijtvaste en makkelijk schoon te maken stof. We raden aan om jouw nieuwe stoelen te impregneren met Protexx, waardoor je stoelen beschermd zijn tegen vuil, vlekken en plakkerige handjes. De vezelbeschermer maakt de stof vlekwerend en makkelijk te reinigen. Meer weten? Lees hier alles over Protexx.
Ook in onze winkels denken we graag met je mee welke stof het beste past bij jouw situatie.
Zijn jullie stoelen vlekbestendig?
Dat verschilt per materiaal. Zo is kunststof bijvoorbeeld eenvoudig te reinigen met een vochtig doekje. Stoffen zijn in principe niet vlekbestendig, mits je deze impregneert met Protexx spray. Dit maakt de stof water- en vuilafstotend, waardoor je stoel langer mooi blijft – ook met kinderen of huisdieren in huis. Vraag er gerust naar in een HelloChair winkel of neem contact met ons op.
Hoe onderhoud ik mijn nieuwe stoelen?
Met een beetje extra aandacht en verzorging zorg je dat jouw stoelen nóg langer meegaan. Stofzuig je stoelen regelmatig met een zachte borstelmond. Vlekje gespot? Dep (niet wrijven!) met een lichtvochtige doek. Bij veel stoffen helpt lauw water met een beetje neutrale zeep. In dit adviesartikel vind je per stof- en leersoort handige onderhoudstips.
Hoe onderhoud ik mijn nieuwe HelloTable eettafel?
Alle HelloTable eettafels worden standaard afgewerkt met een transparante, matte lak. Deze speciale lak op waterbasis zorgt dat vlekken niet in het hout trekken. Het tafelblad kun je eenvoudig met een lichtvochtige doek schoonmaken.
Heb je gekozen voor een geolied tafelblad? Om jouw geoliede eettafel zo lang mogelijk mooi te houden, raden we aan om de tafel af en toe opnieuw in de olie te zetten met deze onderhoudsset.