FAQ
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Op HelloChair.nl kun je betalen met iDEAL of creditcard.
Koop je een product in onze winkel? Dan kun je betalen met je pinpas of creditcard.
Ook is het mogelijk om bij orders vanaf € 600 te kiezen voor een aanbetaling van 25%. Het resterende bedrag betaal je zodra jouw bestelling in ons magazijn binnenkomt. Nadat we het volledige bedrag ontvangen hebben, bellen we om een bezorgafspraak te maken.
HelloChair werkt samen met betaalpartner Mollie. Het kan zijn dat je deze naam terugvindt op jouw bankafschrift.
Betaal ik bezorgkosten?
Je betaalt bij HelloChair geen verzendkosten. Standaard worden bestellingen geleverd met PostNL. Voor € 19,95 bezorgen we jouw bestelling op afspraak en tot de drempel. Bestel je een eettafel of stoelen in combinatie met een eettafel? Dan bezorgen we jouw bestelling altijd gratis op afspraak en tot de drempel.
Het is ook mogelijk om je bestelling met onze Premium bezorgservice te laten bezorgen. Je producten worden dan uitgepakt, gemonteerd en het verpakkingsmateriaal nemen we weer mee. Je betaalt dan € 39,95 bezorgkosten. Meer lezen over onze Premium bezorgservice? Dat kan hier.
Mijn bestelling is niet geleverd. Wat nu?
Wat vervelend dat je bestelling niet is geleverd. Graag kijken we met je mee:
Track & trace
In je mailbox heb je van ons een track & trace-code ontvangen. Controleer of de bezorgdienst wellicht de tijdvakindicatie heeft aangepast.
'We hebben je gemist'Soms hebben we je helaas toch gemist of je hebt misschien de bel niet gehoord. Controleer je brievenbus of er een briefje van de bezorgdienst in ligt. Dan is je pakket waarschijnlijk bij de buren of op een afhaallocatie geleverd.
Bezorgadres
Controleer je bezorgadres en postcode, wellicht is er een foutje gemaakt. Je kunt deze gegevens vinden op je orderbevestiging en in je track & trace-code.
Je pakket toch niet gevonden? Neem dan contact op met onze klantenservice en we zoeken zo snel mogelijk naar een oplossing!
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wanneer het product op voorraad is én je hebt het voor 21:00 uur besteld, dan heb je het product morgen nog in huis. Heb je een bestelling geplaatst met levering op afspraak of met onze Premium Bezorging? We nemen dan binnen 1-2 werkdagen contact met je op om een leverafspraak te maken. Lees hier alles over bestellen en levertijden.
Bezorgen jullie ook in België?
Ja, wij bezorgen ook in België! Voor bezorgen én retourneren gelden in België dezelfde voorwaarden als in Nederland. Dus altijd gratis verzending met PostNL of bezorging op afspraak voor € 19,95 en Premium bezorging voor € 39,95.
Hoe kan ik retourneren?
Ben je niet tevreden met je aankoop? Je kunt binnen 30 dagen een retouraanvraag indienen. Vul het formulier op deze pagina in en we nemen je retouraanvraag binnen twee werkdagen in behandeling.
Wij zorgen voor een retourlabel waarmee je jouw pakket kunt afgeven bij een PostNL punt of kunt meegeven aan een pakketbezorger (let op: meegeven aan een bezorger is niet mogelijk in België).
Producten die speciaal voor jou op maat geproduceerd zijn, kunnen helaas niet worden geretourneerd. Dat zijn producten die in de winkel samen met onze adviseur op maat zijn samengesteld of gestoffeerde producten van de (Deense) designmerken en Mobitec. Hetzelfde geldt voor op maat gemaakte tafels van HelloTable en grote aantallen stoelen/barkrukken die speciaal voor jou besteld zijn. Bij twijfel kun je ons een mailtje sturen: klantenservice@hellochair.nl
Betaal ik verzendkosten voor mijn retourzending?
HelloChair neemt de kosten voor de heenzending voor haar rekening. Het retourneren van producten proberen we tot een minimum te beperken: het kost geld en is niet duurzaam. Maar het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Daarom vragen we klanten een kleine tegemoetkoming in de kosten van de retourzending, namelijk € 6,95 per pakket. Bestaat je bestelling bijvoorbeeld uit twee dozen? Dan rekenen wij 2x € 6,95 verzendkosten.
Is je bestelling geleverd met onze bezorging op afspraak of Premium Bezorgdienst (waardoor de stoel uitgepakt en gemonteerd is) en wil je de bestelling toch op een later moment retourneren? Dan rekenen wij € 39,95 wanneer wij de bestelling weer bij je op komen halen. Voor het uiterste noorden van het land is dat €59,95.
Indien je een nieuwe bestelling plaatst voor andere stoelen worden de kosten van het retourneren daarop in mindering gebracht.
Hoelang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?
Wanneer je een retouraanvraag hebt ingediend, gaan wij zo snel mogelijk voor je aan de slag. Je ontvangt het te ontvangen bedrag binnen 14 dagen van ons retour op het rekeningnummer waarmee je jouw betaling hebt voldaan.
Hoeveel bedenktijd heb ik?
Wettelijk gezien heb je 14 dagen bedenktijd. Bij HelloChair geven we je wat extra bedenktijd, namelijk 30 dagen. Producten die op maat worden gemaakt kunnen helaas niet worden geannuleerd of geretourneerd.